Informace a rezervace na telefonech:
  • Krásné Březno: +420 602 688 956

10 TIPŮ, JAK NAJÍT RADOST VE ZDRAVÉM STRAVOVÁNÍ

13.4.2022

Jídlo bývá pro mnoho lidí obtížným tématem, stresujícím, vysilujícím.
Nechce se vám trávit svůj volný čas v kuchyni přípravou jídla, věčným vymýšlením a nakupováním…?
Nemáte inspiraci a vyčerpává vás ji neustále někde hledat? Vaříte pořád dokola to stejné, že vás to nebaví už ani jíst?

Pak je čas na změnu.
Na změnu přístupu ke stravování.

Pojďme se podívat, jak na to:

1. Potřebujete si uvědomit, proč je důležité se o sebe starat zdravou stravou
Chcete, aby vaše tělo fungovalo a dosahovalo výkonu, výsledků? Chcete po něm (po sobě), aby bylo zdravé, vitální? Chcete se cítit fit, plní energie, nebýt unavení? Pak je ale potřeba pro to něco udělat. Každý cíl má svojí cestu. A zdravá strava je prvním krokem. Zdravými potravinami vyživujete svoje tělo, aby fungovalo. Takže co posíláte dovnitř, to se odráží navenek.

2. Zdravá strava není dieta
Je to především životní styl. Tedy nehladovět, neodbývat se. Nejíst mdlé zeleninové saláty. Ale objevovat plnými doušky, co všechno pestrá a zdravá strava dokáže nabídnout a užívat si to. Inspirovat se, kombinovat, zkoušet…

3. Jezte vědomě
Udělejte si na jídlo čas, vnímejte, co jíte a vychutnávejte si každé sousto, které jste si ukuchtili. Vnímejte chutě, vůně, užívejte si to. Udělejte si z jídla radost. Nekoukejte při tom na seriály, ale prostě jenom jezte. A nehltejte, jezte pomalu. Mozku trvá zhruba 20min, než si uvědomí, že už jste sytí.

4. Jezte barevnou duhu
Jezte i očima. Vyzdobte si svůj talíř nebo připravenou krabičku všemi možnými barvami. Tak, že se na jídlo budete těšit, že mu nebudete moct odolat. Přidejte barevnou zeleninu, ovoce, posypte bylinkami, pažitkou, kakaovými boby, kousky čokolády… Bonusem barev jsou vitaminy a minerály, tedy živiny pro vaše tělo.

5. Pryč s výčitkami
Pokud celý den přemýšlíte o čokoládovém dortu, který se čistě náhodou objevil ve vaší lednici, tak si ho prostě kousek dejte. Rozumně, nepřejezte se ho. Určitě ale nevynechávejte další den klasickou stravu, protože máte výčitky. Spíše si jděte zaběhat nebo zacvičit. Nikdo není dokonalý a jaký by to byl život bez občasného malého hříchu?

6. Pravidlo 80:20
Smyslem tohoto pravidla je dát tělu všechny výživné a důležité látky po většinu dní a některé dny si dovolit jíst jídlo, které vám prostě jen chutná. Tedy 80% času jíst potraviny s vysokým obsahem živin a 20% času si dovolit trošku „zaprasit“. :-)
Naše psychika totiž nemá ráda zákazy a odříkávání si, proto se může stát, že jednoho dne budete mít potřebu všechny ty zákazy dohnat. A pěkně najednou! A není nic horšího, než se poté dostat do smyčky výčitek, naštvání a pocitu, že už to nemá smysl, protože už jste to porušili.

7. Plánujte si čas
Věnujte v neděli hodinku času vytvořením jídelního plánu na následující týden – co budete vařit, co na to budete potřebovat, vytvořte si nákupní seznam na celý týden a nakupte si nutné potraviny. Naplánujte si, zda budete den dopředu např. namáčet luštěniny nebo zda si potřebujete připravit snídani na další den již předchozí večer. Dejte jídlu prioritu, dáváte tím prioritu sami sobě a svému zdraví.
Díky tomu, že budete mít časový plán, ušetříte spoustu času a energie vymýšlením, nakupováním několikrát do týdne a nestane se vám, že byste neměli potřebné suroviny po ruce.

8. Připravte si jídlo na více dní dopředu
Není nic jednoduššího, než vařit na dva dny dopředu. Ušetříte tím spoustu času (nejen vařením, ale také uklízením!) a následující dva dny budou v pohodovém duchu.
Např. v neděli večeř připravte jídlo na pondělí a na úterý. V úterý večer na středu a na čtvrtek a pátek a víkend pak podle toho, co plánujete na víkend za program. Je to velmi efektivní a rychlé.

9. Udělejte si z přípravy jídla zábavu
Co si z vařící hodinky udělat společnou partnerskou hodinku? Zapojte partnera či partnerku, nebo vařte s kámoškou. Jednou ona u vás, příště vy u ní. Dejte si k tomu sklenku vína a popovídejte si u toho. Stravte u toho příjemný čas s někým blízkým a vytvořte si z přípravy jídla zážitek.

10. Nechte si zpracovat jídelníček
Pokud nemáte inspiraci, co připravovat k jídlu, potřebujete zhubnout nebo se „jen“ naučit zdravě se stravovat, najděte si výživového specialistu, kterému důvěřujete a nechejte si od něj zpracovat jídelníček na míru podle vašich potřeb. Výživový specialista vám pomůže dosáhnout vašich cílů a rozhodně vám poskytne obrovskou inspiraci na zdravá, chutná a vyvážená jídla. A také může být vaším parťákem na cestě za vaším cílem.

, , ,

10 TIPŮ, JAK NAJÍT RADOST VE ZDRAVÉM STRAVOVÁNÍ

Jídlo bývá pro mnoho lidí obtížným tématem, stresujícím, vysilujícím. Nechce se vám trávit svůj volný čas v kuchyni přípravou jídla, věčným vymýšlením a nakupováním…? Nemáte inspiraci a vyčerpává vás ji neustále někde hledat? Vaříte pořád dokola to stejné, že vás to nebaví už ani jíst? Pak je čas na změnu. Na změnu přístupu ke stravování. Pojďme se podívat, jak na to: 1. Potřebujete si uvědomit, proč je důležité se o sebe starat zdravou stravou Chcete, aby vaše tělo fungovalo a dosahovalo výkonu, výsledků? Chcete po něm (po sobě), aby bylo zdravé, vitální? Chcete se cítit fit, plní energie, nebýt unavení? Pak je ale potřeba pro to něco udělat. Každý cíl má svojí cestu. A zdravá strava je prvním krokem. Zdravými potravinami vyživujete svoje tělo, aby fungovalo. Takže co posíláte dovnitř, to se odráží navenek. 2. Zdravá strava není dieta Je to především životní styl. Tedy nehladovět, neodbývat se. Nejíst mdlé zeleninové saláty. Ale objevovat plnými doušky, co všechno pestrá a zdravá strava dokáže nabídnout a užívat si to. Inspirovat se, kombinovat, zkoušet… 3. Jezte vědomě Udělejte si na jídlo čas, vnímejte, co jíte a vychutnávejte si každé sousto, které jste si ukuchtili. Vnímejte chutě, vůně, užívejte si to. Udělejte si z jídla radost. Nekoukejte při tom na seriály, ale prostě jenom jezte. A nehltejte, jezte pomalu. Mozku trvá zhruba 20min, než si uvědomí, že už jste sytí. 4. Jezte barevnou duhu Jezte i očima. Vyzdobte si svůj talíř nebo připravenou krabičku všemi možnými barvami. Tak, že se na jídlo budete těšit, že mu nebudete moct odolat. Přidejte barevnou zeleninu, ovoce, posypte bylinkami, pažitkou, kakaovými boby, kousky čokolády… Bonusem barev jsou vitaminy a minerály, tedy živiny pro vaše tělo. 5. Pryč s výčitkami Pokud celý den přemýšlíte o čokoládovém dortu, který se čistě náhodou objevil ve vaší lednici, tak si ho prostě kousek dejte. Rozumně, nepřejezte se ho. Určitě ale nevynechávejte další den klasickou stravu, protože máte výčitky. Spíše si jděte zaběhat nebo zacvičit. Nikdo není dokonalý a jaký by to byl život bez občasného malého hříchu? 6. Pravidlo 80:20 Smyslem tohoto pravidla je dát tělu všechny výživné a důležité látky po většinu dní a některé dny si dovolit jíst jídlo, které vám prostě jen chutná. Tedy 80% času jíst potraviny s vysokým obsahem živin a 20% času si dovolit trošku „zaprasit“. :-) Naše psychika totiž nemá ráda zákazy a odříkávání si, proto se může stát, že jednoho dne budete mít potřebu všechny ty zákazy dohnat. A pěkně najednou! A není nic horšího, než se poté dostat do smyčky výčitek, naštvání a pocitu, že už to nemá smysl, protože už jste to porušili. 7. Plánujte si čas Věnujte v neděli hodinku času vytvořením jídelního plánu na následující týden – co budete vařit, co na to budete potřebovat, vytvořte si nákupní seznam na celý týden a nakupte si nutné potraviny. Naplánujte si, zda budete den dopředu např. namáčet luštěniny nebo zda si potřebujete připravit snídani na další den již předchozí večer. Dejte jídlu prioritu, dáváte tím prioritu sami sobě a svému zdraví. Díky tomu, že budete mít časový plán, ušetříte spoustu času a energie vymýšlením, nakupováním několikrát do týdne a nestane se vám, že byste neměli potřebné suroviny po ruce. 8. Připravte si jídlo na více dní dopředu Není nic jednoduššího, než vařit na dva dny dopředu. Ušetříte tím spoustu času (nejen vařením, ale také uklízením!) a následující dva dny budou v pohodovém duchu. Např. v neděli večeř připravte jídlo na pondělí a na úterý. V úterý večer na středu a na čtvrtek a pátek a víkend pak podle toho, co plánujete na víkend za program. Je to velmi efektivní a rychlé. 9. Udělejte si z přípravy jídla zábavu Co si z vařící hodinky udělat společnou partnerskou hodinku? Zapojte partnera či partnerku, nebo vařte s kámoškou. Jednou ona u vás, příště vy u ní. Dejte si k tomu sklenku vína a popovídejte si u toho. Stravte u toho příjemný čas s někým blízkým a vytvořte si z přípravy jídla zážitek. 10. Nechte si zpracovat jídelníček Pokud nemáte inspiraci, co připravovat k jídlu, potřebujete zhubnout nebo se „jen“ naučit zdravě se stravovat, najděte si výživového specialistu, kterému důvěřujete a nechejte si od něj zpracovat jídelníček na míru podle vašich potřeb. Výživový specialista vám pomůže dosáhnout vašich cílů a rozhodně vám poskytne obrovskou inspiraci na zdravá, chutná a vyvážená jídla. A také může být vaším parťákem na cestě za vaším cílem.

10 TIPŮ, JAK NAJÍT RADOST VE ZDRAVÉM STRAVOVÁNÍ

Jídlo bývá pro mnoho lidí obtížným tématem, stresujícím, vysilujícím. Nechce se vám trávit svůj volný čas v kuchyni přípravou jídla, věčným vymýšlením a nakupováním…? Nemáte inspiraci a vyčerpává vás ji neustále někde hledat? Vaříte pořád dokola to stejné, že vás to nebaví už ani jíst? Pak je čas na změnu. Na změnu přístupu ke stravování. Pojďme se podívat, jak na to: 1. Potřebujete si uvědomit, proč je důležité se o sebe starat zdravou stravou Chcete, aby vaše tělo fungovalo a dosahovalo výkonu, výsledků? Chcete po něm (po sobě), aby bylo zdravé, vitální? Chcete se cítit fit, plní energie, nebýt unavení? Pak je ale potřeba pro to něco udělat. Každý cíl má svojí cestu. A zdravá strava je prvním krokem. Zdravými potravinami vyživujete svoje tělo, aby fungovalo. Takže co posíláte dovnitř, to se odráží navenek. 2. Zdravá strava není dieta Je to především životní styl. Tedy nehladovět, neodbývat se. Nejíst mdlé zeleninové saláty. Ale objevovat plnými doušky, co všechno pestrá a zdravá strava dokáže nabídnout a užívat si to. Inspirovat se, kombinovat, zkoušet… 3. Jezte vědomě Udělejte si na jídlo čas, vnímejte, co jíte a vychutnávejte si každé sousto, které jste si ukuchtili. Vnímejte chutě, vůně, užívejte si to. Udělejte si z jídla radost. Nekoukejte při tom na seriály, ale prostě jenom jezte. A nehltejte, jezte pomalu. Mozku trvá zhruba 20min, než si uvědomí, že už jste sytí. 4. Jezte barevnou duhu Jezte i očima. Vyzdobte si svůj talíř nebo připravenou krabičku všemi možnými barvami. Tak, že se na jídlo budete těšit, že mu nebudete moct odolat. Přidejte barevnou zeleninu, ovoce, posypte bylinkami, pažitkou, kakaovými boby, kousky čokolády… Bonusem barev jsou vitaminy a minerály, tedy živiny pro vaše tělo. 5. Pryč s výčitkami Pokud celý den přemýšlíte o čokoládovém dortu, který se čistě náhodou objevil ve vaší lednici, tak si ho prostě kousek dejte. Rozumně, nepřejezte se ho. Určitě ale nevynechávejte další den klasickou stravu, protože máte výčitky. Spíše si jděte zaběhat nebo zacvičit. Nikdo není dokonalý a jaký by to byl život bez občasného malého hříchu? 6. Pravidlo 80:20 Smyslem tohoto pravidla je dát tělu všechny výživné a důležité látky po většinu dní a některé dny si dovolit jíst jídlo, které vám prostě jen chutná. Tedy 80% času jíst potraviny s vysokým obsahem živin a 20% času si dovolit trošku „zaprasit“. :-) Naše psychika totiž nemá ráda zákazy a odříkávání si, proto se může stát, že jednoho dne budete mít potřebu všechny ty zákazy dohnat. A pěkně najednou! A není nic horšího, než se poté dostat do smyčky výčitek, naštvání a pocitu, že už to nemá smysl, protože už jste to porušili. 7. Plánujte si čas Věnujte v neděli hodinku času vytvořením jídelního plánu na následující týden – co budete vařit, co na to budete potřebovat, vytvořte si nákupní seznam na celý týden a nakupte si nutné potraviny. Naplánujte si, zda budete den dopředu např. namáčet luštěniny nebo zda si potřebujete připravit snídani na další den již předchozí večer. Dejte jídlu prioritu, dáváte tím prioritu sami sobě a svému zdraví. Díky tomu, že budete mít časový plán, ušetříte spoustu času a energie vymýšlením, nakupováním několikrát do týdne a nestane se vám, že byste neměli potřebné suroviny po ruce. 8. Připravte si jídlo na více dní dopředu Není nic jednoduššího, než vařit na dva dny dopředu. Ušetříte tím spoustu času (nejen vařením, ale také uklízením!) a následující dva dny budou v pohodovém duchu. Např. v neděli večeř připravte jídlo na pondělí a na úterý. V úterý večer na středu a na čtvrtek a pátek a víkend pak podle toho, co plánujete na víkend za program. Je to velmi efektivní a rychlé. 9. Udělejte si z přípravy jídla zábavu Co si z vařící hodinky udělat společnou partnerskou hodinku? Zapojte partnera či partnerku, nebo vařte s kámoškou. Jednou ona u vás, příště vy u ní. Dejte si k tomu sklenku vína a popovídejte si u toho. Stravte u toho příjemný čas s někým blízkým a vytvořte si z přípravy jídla zážitek. 10. Nechte si zpracovat jídelníček Pokud nemáte inspiraci, co připravovat k jídlu, potřebujete zhubnout nebo se „jen“ naučit zdravě se stravovat, najděte si výživového specialistu, kterému důvěřujete a nechejte si od něj zpracovat jídelníček na míru podle vašich potřeb. Výživový specialista vám pomůže dosáhnout vašich cílů a rozhodně vám poskytne obrovskou inspiraci na zdravá, chutná a vyvážená jídla. A také může být vaším parťákem na cestě za vaším cílem.
Beach Volleyball

10 TIPŮ, JAK NAJÍT RADOST VE ZDRAVÉM STRAVOVÁNÍ

Beach Volleyball

10 TIPŮ, JAK NAJÍT RADOST VE ZDRAVÉM STRAVOVÁNÍ

Ceník E-shop

Krásné Březno

Kontakty Rezervace online
Virtuální prohlídka
První vstup zdarma

Zajímá Vás nabídka a služby našeho centra? Přijďte se k nám podívat! Zacvičte si, navštivte skupinové lekce nebo si zahrajte badminton. Váš první vstup je ZDARMA! Stačí vyplnit údaje níže a do 2 pracovních dnů se Vám ozveme!




    [recaptcha size:compact]

    Sledujte nás

    Facebook Instagram

    Partneři

    Tisk Horák a.s. VZP
    T-CLUB E-shop Slevotisk
    EducAid Česká komora fitness
    PivoNealko